2016. április 5., kedd

Addikciók?

A hétvégi kiránduláson és részben miatta is jött az ötlet a fejembe a mai témámhoz.
Jelenleg immár hetek óta nincs szélessávú vezetékes internetkapcsolatom! A blog írását is csak a mobilomban lévő netem segítségével tudom nagynehezen megoldani (melynek a kerete, persze a legrosszabbkor fogy el!), illetve néha a munkahelyemen sikerül ritkán net közelébe jutnom, wifi meg sehol sincs a közelemben! Először hatalmas, leküzdhetetlen problémaként fogtam fel! Mit fogok most majd csinálni? Úristen! Lehet netfüggő vagyok?- fordult meg a fejemben. De mi is történik akkor most velem? Nézzük a jó oldalát a kialakult szitunak: Nem költök rá pénzt és legalább van bőven időm egyéb más dolgokra! Például az olvasásra (amiről folyamatosan írok nektek) vagy arra, hogy a filmes backlog-omat irtsam. Mivel mostanában nem készítek kritikákat (bár tudom ígértem őket Elizának! Csak időm nincs megírni őket! Lehet pont az addikciók miatt!) így röviden megosztom veletek a megnézett filmek tapasztalatait: Meg ne nézzétek az Útvesztő 2: A tűzpróba és az Everest című filmeket mert borzasztóak és unalmasak, viszont A mindenség elmélete, a Büszkeség és bányászélet és az Őrült, dilis szerelem mindegyike ajánlott a megtekintésre, mert vagy egyszerűen csodálatos vagy tanulságos lehet mindenkinek vagy csak simán vicces! 
De visszakanyarodva az eredeti témához az olvasás és a filmek mellett még bőven belefér az időmbe egy kis kertészkedés (most éppen muskátliültetés vagy favágás képében), fotózás, agyalás azon, hogy mit posztoljak a blogon vagy éppen egy kellemes testmozgás. Jelenleg -számomra érthetetlen ok miatt- a futás abszolút hanyagolása okán egy kellemes kirándulás. És ez mind nem is olyan rossz vagy igen? Mert hát tulajdonképpen ezekre is rá lehet kattani! Főleg, ha már ott tartok, hogy folyton nézem a naptáramat, hogy a fenn soroltakból, hogyan és mikor tudnám a lehető legtöbbet beletuszakolni a 7 napos hetembe. 
De mégis mért érzem úgy, hogy ami kellemes az árthat? Lehet, hogy csak beképzelem, vagy ez is csak a szokásos önsanyargatásom? De az is lehet, ahogy változik az ízlésem, meg amiket megszeretek, úgy válik nehézzé elengedni a régit és hagyni az újat érvényesülni! Van ennek mind értelme egyáltalán?
És hát persze ezen elfoglaltságok amellett, hogy jól lefárasztanak, jókedvet is tudnak okozni úgy, mint a kimondottan károsnak kikiáltott legfontosabb függőségek. Azokkal kapcsolatban annyi tapasztalatot tudok a magaménak, hogy a drogokkal nem nagyon ismerkedtem, az alkoholt azt szeretem, de csak mértékkel fogyasztom alkalmanként! A dohányzás pedig! Nos vele hosszú kapcsolatom volt évekkel ezelőttig a diákévek alatt. Mikor leszoktam évekig sóvárogtam utána, így tudom milyen nehéz is abbahagyni azt, ami jól esik. Az utóbbi időben elszívtam vagy öt-hat szálat, de szó sincs arról, hogy visszaszoknék, inkább csak nosztalgiáztam kicsit! Meg hát a bagó köztudottan káros az egészségre! A kirándulás meg nem, kivéve persze a baleseteket, meg az apró állatoktól elkapható betegségeket.
És az internet: az vajon okoz-e egészségkárosodást? Szerintem igen! A nyilvánvaló szemkárosításon felül, elhízáshoz vezet és még butít is!
Így már tényleg nem is bánom, hogy nincs internet elérhetőségem! És ha majd lesz, akkor is csak mértékkel használom! De addig is a héten beadatom magamnak a kullancsok elleni védőoltást!  
Inkább túra, mint internet!
És ezt ajánlom nektek is! Ha elolvastátok ezt a posztot nyomás ki a szabadba!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése