Valahogy mindig is érdekelt a másik ember vélemènye. Lehet, hogy ilyen "nyitott" elmével születtem :-) Kisgyerekként erről nem is tudtam tudatosan csak a "nyitott" elmét akartam meglátni, úgy hogy kétszer is sikerült felszakítani a fejbőrömet, vajon mi lehet alatta. Tulajdonképpen egy kis Sylar voltam, mert ezt a mutatványt később a szomszéd kisfiún is bemutattam- azóta sem beszél velem :-(
De most már felnőtt, varrt fejjel már tudom, hogy igenis érdekel az, hogy egy másik személy mit gondol ugyanarról a dologról! Ezért is állnak olyan közel hozzám a kritikák is, főleg a filmművészetiek. Magam is szoktam kedvtelésből készíteni és veletek is megosztom őket. Fogyasszátok:
Éjfélkor Párizsban – Woody Allen filmje
Miért gondolják sokan, hogy a
múltban könnyebb vagy boldogabb lenne az életünk? Erre a kérdésre kaphat
választ az aki megnézi az Éjfélkor Párizsban című filmet. Az aranykor keresése
sokak számára menekülőútnak tűnhet a mai kor kihívásai ellen, ahelyett hogy
szembenéznének velük. Erre mindenesetre nem kellett volna egy kilencven percnyi
celluloid anyagot elpazarolni. A mű elnyerte a 2012-es év legjobb eredeti
fogatókönyvnek járó Oscar és Golden-Globe díjat is, mely a
rendező/forgatókönyvíró, Woody Allen munkásságának immár sokadik elismerése a
szakma részéről. A film romantikus vígjátékként kíván belopózni a
hétköznapjaink egyhangúságába. Egyedi látásmód és néhol túlzottan fennkölt
dialógusok jellemzik a forgatókönyvet. Hollywood ontja magából a tudományos
fantasztikus alkotásokat, míg a múlttal emlékezetem szerint legutóbb a Simon
Wells rendezte, Időgép című mű foglalkozott behatóbban 2002-ben. A múltba
révedő Gil (Owen Wilson) és jegyese (Rachel McAdams) a közelgő esküvő
helyszínéül Párizst választják. A mű első negyed órájában nem történik az ég
világon semmi, mindezen időhúzás csak arra jó, hogy megtudjuk, a pár nem
egymáshoz való. A leendő férj próbál egy szedett-vedett regényt összehozni,
hogy kitörjön a forgatókönyv-író imázsából, míg az ara éli az elkényeztetett
gazdag kislányok shoppingolós hétköznapjait. A nézők legtöbbje eddigre már
kilép a mozi ajtaján, vagy nyúl a távirányíró után, hogy végre egy kis akciót
lásson. Akik pedig nem így tettek, azokat elragadja magával a bekövetkező
fordulat.A filmet az alapötlet, a hangulat és díszletek tartják fenn a víz
felszínén, nehogy elsüllyedjen a feledés fekete tengerében. A színészek
alakítása pocsék, Owen Wilson egyszerűen nem tudja visszaadni az érzéseket,
melyeket Gil él át. A szereplők közül nekem egyedül az Ernest Hemingway-t
alakító Corey Stoll előadása tetszett. Pont olyannak festi le a karaktert, mint
amilyennek képzeljük a spanyol polgárháborúból visszatért írót. Szókimondó,
egyenes férfi, aki falja a nőket. E mellett még két Oscar-díjas színészt is
láthatunk pár percre feltűnni a színen, Marion Cotillard-ot és Adrien Brody-t.
Ők bizony megérdemeltek volna egy kicsit több játékidőt. Dicséretet érdemel
viszont a látványtervező Anne Sibel és a jelmeztervező Sonia Grande munkája.
Nem elégedtek meg annyival, hogy Párizsban forgattak, hanem a belső terekben is
olyan hanglatot teremtette, hogy még most is érzem a szivarok és a konyak
illatát, pedig nem is voltam ott. A film zenéje és az operatőri munka is
hozzátesz az élmény még jobb átéléséhez. Megtekintését csak a századeleji
művészvilág rajongóinak ajánlom.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése