2015. november 9., hétfő

Meglepetés

Így a születésnapom után, meg karácsony közeledtével valahogy kikívánkozik belőlem egy ajándékozással kapcsolatos poszt. Előre is leszögezném semmi bajom az ajándékozással, sőt, nagyon szeretek kapni ajándékokat, és azt is szeretem, ha a másik örül annak, amit kapott. A problémám a meglepetésekkel van. Mármint oké lehet jó egy meglepetés, ha figyelsz arra mit mond a másik, mert általában egy-két elejtett szóból lehet tudni minek örülne, mire számít. Esetleg mire van szüksége. De meg is kérheted, hogy soroljon föl pár dolgot. Megmarad a meglepetés, de nem lesz sértődés, meg kényszervigyor, hogy jajj hát persze örülök. Nyilván a gesztusnak, nem magának a cuccnak. Ismétlem igen megmarad a meglepetés. Mert nem fogja tudni az, akinek adod, hogy végül melyiket választottad.
Bevallom sokkal jobban örülök egy olyan ajándéknak, amit előre tudok, tehát nem meglepetés, ugyanakkor azt kapom, amire vágyom. Olyan meglepetésbe is belefutottam már, hogy azt kaptam, aminek igazából az ajándékozó örült volna. Köszi, de nem magadnak vásárolsz.
A másik irányban se szeretem a meglepetéseket. Miért képtelen valaki elárulni mit szeretne? Pár dolgot? Ha egyszer nem ismerem annyira, hogy tudjam mit szeretne, ami nem 100 ezer forintnál kezdődő kütyü. Egyik barátnőmmel egyeztünk meg abban, hogy megbeszéljük mit szeretne a másik. És igen ugyanúgy örült neki, mintha meglepetés lett volna. Én meg nyugodtan molyolhattam vele, hogy elkészüljön időben, és ne az utolsó pillanatban megvett "jó lesz ez is, mert nincs ötletem" ajándék legyen. Hónapokon keresztül agyalhatnék, akkor se tudom pár emberről, hogy minek örülne. Főleg olyanoknak akik elvileg bármit megvehetnek maguknak. Lepjem meg egy újabb felesleges kacattal, ami egy doboz mélyén végzi? Arra minek költöm el akkor a nehezen összespórolt keretet. Magamnak se veszek felesleges kacatot, másnak miért?
Arról nem beszélve hogy már betelt a dobozom.
Anyu is morog egy csomót, hogy nekem nem lehet meglepetést venni, de hát ha egyszer jobban örülök annak, amit tényleg kapni szeretnék...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése