2016. március 16., szerda

Egy gyors autóbemutató

Mint már sokszor írtam ez a blog sok lehetőséget ad arra, hogy új dolgokat próbáljak ki. Úgyhogy most következzen egy autóbemutató (ilyet sem írtam még sosem). :-) Nem mennék bele a száraz adatokba, inkább csak összefoglalom az első benyomásaimat és tapasztalataimat.
Már a múlt héten írtam nektek róla, hogy pénteken végre átvettem az első autómat. Azóta vezettem egy kicsit, úgy 250 kilométert, így már lett egy aprócska fogalmam mi is az, amit az én kisautóm tud. Kisautó, mivel ezt akartam venni és még a fekete színe is kisebbíti. Viszont ez a szín jól áll neki. Főleg tisztán napsütésben.


Mondjuk szívem szerint sárgát vettem volna, de jelenleg nem lehet olyan színű autót kapni Skoda-éknál. Így maradt a fekete, az volt a második favorit szín.


Első parkolásnál derült ki, hogy az autó rövidsége igen nagy előny. Viszont másnap, amikor pakolni akartam bele, jöttem rá, hogy bizony, nem ezzel az autóval fogok költözködni. Igen, a csomagtartóba csak két közepes méretű dobozt, meg egy benzineskannán kívül nem sok dolog fér.

Másik negatívumként éltem meg, hogy a kombi kivitelhez képest itt nincs a kalaptartón kialakítva esernyőtartó rész. Pedig hasznos lenne, hogy a vizes esernyőt ne a száraz csomagtartóba tegye az ember!
Az utastérben úgy tapasztaltam kellemesen el lehet férni egymás mellett, kényelmesek az ülések és sok praktikus megoldás is van: például az első ajtónyílásokban 1,5 literes, illetve a hátsókban félliteres palackokat lehet tartani.


Az autó elektronikai kütyükkel van telepakolva (ez már nem is autó, hanem számítógép), pedig igyekeztem nem túl bonyolultat venni, néha elveszek a menükben és félve nyomok meg egy-két gombot. Csak nehogy lebombázzak egy afganisztáni falut! Még jó, hogy az autót könnyű vezetni, a 15 colos kerekek pedig szépen átsuhannak a városi tankcsapdákon.

Sokaknak tetszik a klímaberendezés kinézete (szerintük egy csehszlovák autórádióra hasonlít), én inkább a működésére leszek majd igazán kíváncsi nyáron. Fűteni jól fűt, az már ki lett próbálva a március 15-i a már -megszokott- nemzeti pocsék időben! Viszont az alatt igazán elférhetett volna egy zárható rekesz, mondjuk az aprópénznek, mert az egyáltalán nincs az autóban, viszont hitelkártya tartó az igen! Úgy tűnik ilyen a modern korok autója, még jó hogy van hitelkártyám!










Jelenleg két kedvencem is van az autón, az egyik a hatalmas visszapillantó tükrök, melyekből nagyon jó a kilátás hátra, elektromosan mozgathatók és fűthetők. Mondjuk jó lenne, ha egy kicsit jobban be lehetne hajtani őket az ajtóhoz.


A másik pedig a hátsó lámpatest. Annak kialakítása, formája, mindene tetszik. Sok autós újságíró azt mondta, hogy az autó tervezése során a hátuljánál elfogyott a tervezők ihlete és csak odaraktak egy Legókockát! De nekem pont a Legó volt a kedvenc játékom gyerekkoromban, meg a játékautók! Lehet ezért is tetszik! Meg azért, mert én még a fekete festés ellenére is látom a lámpa körül a fekete díszkeretet,  ami jól áll minden színhez.


Mivel a korábbi autónknak is a feneke tetszett (mert az gömbölyű volt ott, a többi részén pedig szögletes), így legszívesebben ehhez is mindig hátulról közelítenék, hogy lássam ezeket a szép szögletes formákat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése