2015. december 12., szombat

Advent ami nincs

Na igen a cím megtévesztő. Akartam írni süteményekről, meg karácsonyi sütés-főzésről, de nem jön össze. Mert nekem nem jön össze az Advent. Amikor elvileg meg kellett volna gyújtani az első gyertyát nálam még kint volt a töklámpás. Két oka van, most már legalábbis. Az egyik, hogy majdnem minden este totál későn értem haza. Egyrészt a munka miatt, másrészt a tanulás miatt. A harmadik ok pedig, hogy a szabadidőmben néha a barátaimmal is találkozom. Mert még vannak és a fenébe is inkább velük töltöm az időm. Szóval ezért nem pakoltam el.
És ez volt az egyik oka annak, hogy nem díszítettem Adventre. A másik, hogy nincs türelmem elpakolni a díszeim felét csak azért, hogy legyen hova rakni a karácsonyit. Mert ha nem pakolom el, akkor 1) nem fér el a másik, 2) borzalmasan túlzsúfolt lesz a szobám. Úgyis nálam lesz idén a karácsonyfa, szóval a nagy dísz megvan. Még majd ha ráveszem magam valamit kiakasztok a falra is, hogy legyen.
Arról meg nem is beszélve, hogy egyáltalán nincs karácsonyi hangulatom. Bár ha emlékeim nem csalnak már tavaly se volt. De az aztán jól alakult. Jó nagy veszekedéssé. Évek óta az dobta fel valamennyire a dolgokat, hogy együtt töltöttem egy kis időt az azóta exemmé avanzsált barátommal. Lényegében amióta nem vagyok egyetemista, tehát az utóbbi két karácsony az valahogy sose alakult úgy, ahogy akartam. Mert az egész adventi időszakban tele voltam munkával. Vagy otthon, vagy a munkahelyen. Egyetem alatt volt pár zh december elején, és kész. Hiába vizsgaidőszak én egy darab vizsgát nem tettem sose ilyenkorra. Azonban más is van a háttérben. De erről majd a karácsonyi posztban. Inkább ahhoz tartozik.

Az ajándékok felét megvettem már novemberben, mert éppen volt időm beugrani a rendelésért, és egy boltban tölteni egy délutánt. A másik fele meg úgyis ehető lesz. Ami meg kimaradt, azt anyu megvette a családnak, és szokás szerint majd osztozunk. Vásárolni max még magamnak fogok most hétvégén és kész. 23-án meg még dolgozunk és projektet zárunk, meg évet, meg hónapot szóval erről szól nekem az Advent. Hogy kipihenem-e magam karácsonykor? Talán. Bár szenteste elég fárasztó tud lenni.Főleg ha megint összeütközik két különböző világnézet a halászlé fölött. amiből nem eszek, ahogy a rántott halból sem. Mert nem szeretem. A tengeri meg drága, tehát nem lesz. Nem is értem mi ez a felhajtás a hal körül.

Abban reménykedve, hogy meghozza a hangulatom láttam néhány karácsonyi kisfilmet. Vannak közte nagyon cukik, borzasztóak rosszak, és viccesek. Volt egy amit viccesnek harangoztak be, de hozzáfűzték, hogy megosztó és sok negatív kritikát kapott. Aztán rájöttem, hogy az emberek néha nem látnak tovább az orruknál. Mert nem az ünnep alapját adó vallási eseményt figurázta ki a film, hanem a mai fogyasztói társadalmat. Inkább megmutatom, mint magyarázzam. Aki meg nem érti húzza ki a fejét a homokból.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése