2015. december 19., szombat

Star Wars Az ébredő erő: Hát igen ez még csak ébredezik!

Mindig utálom, ha igazam lesz! Lehet ez abból adódik, hogy néha pesszimista vagyok és így a negatív eredmények jönnek ki! Ugye megmondtam, hogy a Sztár Vársz őrület elveszi a karácsonyt tőlünk! És így is lett! De azért C-3PO-ós és R2D2-s gyorsfagyasztott chicken nuggets-re azért én sem számítottam!
A reklámgépezet támadásai közepette, a régi és az új trilógia megtekintése nélkül vártam a bemutatót (az utóbbi három éveben maximum csillaghullást láttam!). Igyekeztem teljesen függetleníteni magam az előzetes bemutatóktól is, nehogy kialakuljon bennem valamilyen elképzelt story a látott képkockák alapján! Ez egészen kb. november végéig sikerült is, amikor is -szó szerint- végignézették velem az elsőként megjelent trailert. Hát, összeállt a fejemben egy story, remélem nem ez lesz, mert ha igen, akkor azt már láttam máshol és igencsak unatkozni fogok! Annyit tudtam még előre, amit mindenki, miszerint ez a hetedik rész egy felvezetése lesz egy új filmhármasnak! Nézzük ilyen előzmények után hogyan tetszett nekem Az ébredő erő!
Spoilerezni nem fogok, mivel még nagyon friss a film és biztos még sokatok nem látta! Sajnos az előzetes alapján a fejemben összeállt történetet kaptam bő két órában, mégis azt kell mondanom, hogy élveztem! Hozta az elvárt Csillagok Háborúja-s feelinget: a hangok és a zene zseniális. A látvány szint úgy, kielégíti a szemet! Látszik, hogy nem mindent akartak megoldani számítógépes grafikával, hanem, mint régen díszleteket építettek! :-) És rájöttem, hogy teljesen mindegy, hogy ki vezeti az Ezeréves sólymot, ha több tie-fighter elől kell menekülnie (kilinccsel előre fordul, mint az autók :-), azzal levesznek a lábamról! A eredeti trilógia legizgalmasabb jeleneteit juttatta eszembe! Tehát abszolút hozza a nosztalgia érzést! Megismertük az új történetszál szereplőit, régieket is újra üdvözölhetünk és el is vesztünk sajnos közölük egyet! :-(
Persze vannak problémáim is a filmmel, mivel egy nagyon biztonsági körnek érzem! Mintha egy egyveleget láttam volna az eddigi filmek legjobb részeiből! Azért néhány dolgot el lehetett volna magyarázni, volt rá bőven idő a filmben! Lehetett volna mondjuk kevesebb poén (elvégre is nem vígjátékra vettem jegyet!) és ki kellett volna fejteni, a gonosz Kylo Ren indítékait, mit miért tesz? Vagy bizonyos tárgyak, hogyan kerültek jelenlegi gazdájukhoz pl: Luke Skywalker fénykardja. Honnan a fenéből került elő ez az új gonosz páros (Kylo és a legfőbb vezér)? Miért is ugrik be nekem az új droidról (BB8) állandóan Wall-e? Miért csak ébredezik az erő és nem csak a jókban, hanem a gonosz sith-ekben is? 
Egyszóval lehetett volna több mondanivaló, történet és kevesebb akció! Nekem nem elég annyi, hogy Han Solo elmondja az új szereplőknek, hogy "van ez az erő dolog és higgyétek el működik!" Tessék újra elmagyarázni, mint anno Joda mester! Mert egyrészt biztos vannak újak, kiknek ez az első Csillagok Háborúja élményük, másrészt mert huszadjára is akarom hallani!
Ezzel tökéletes lett volna az élményem, nem csak úgy gondolnám, ahogy most teszem: ez nem más, mint egy akciófilm Star Wars köntösben! Mondjuk annak a legjobb fajtából! Röviden ennyi tudok így hirtelen elmondani a film megtekintését követő 3 órán belül. Megnézését ajánlom mindenkinek, mivel utána hatalmas beszélgetést lehet csapni a következő rész lehetséges sztorijáról. Tudom, mert Elizával is így tettünk :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése